Skip to content

SushiSessie#10 – VRM begint te leven!

oktober 22, 2008
Naos in actie!

Naos in actie!

De eerste contouren zijn er, VRM (Vendor Relationship Management) begint nu echt tot leven te komen!

Onze VRM-expert Naos Wilbrink vertelde gisteravond over de ins & outs met betrekking tot OpenID en soortelijke Identity Providers. En hoe grote partijen als Facebook, Flickr en Blurb de eerste heldere oplossingen laten zien vanuit de VRM-gedachte. Heel actueel, gezien ook de berichtgeving vorige week op o.a. Emerce.

Wat ik ervan vind? VRM leeft al heel lang, en de controle moet inderdaad – zoals het hoort – bij de klant/consument liggen. Want IK bepaal of ik mijn Flickr-foto’s naar mijn Blurb-account wil uploaden. En IK bepaal of mijn wintersport-data bij mijn online reisbureau doorgegeven wordt aan de Postbank voor het snel afsluiten van mijn eenmalige wintersportdekking op mijn doorlopende reisverzekering.

En de identiteitsverstrekkers zoals OpenID? Persoonlijk geloof ik daar niet in. Doe mij maar een bekende, vertrouwde partij of een geaccepteerd (sociaal) platform. Prima om mijn ID te managen vanuit MijnPostbank.nl of zelfs via een uitgebreide DigiD van de overheid. Waarom niet?

Uiteindelijk is alle data toch van mij….

Benieuwd wat RapidSugar het komende jaar met VRM gaat doen? Mail Naos, en volg ons op deze blog!

Marco Ophof

No comments yet

Geef een reactie

