Skip to content

Exclusief! Interview met de ‘frogs’ van aFrogLeap.

augustus 4, 2009

screemingEindelijk! Kennismaken met de gezichten achter het nieuwe mobiele label van RapidSugar, aFrogLeap. RapidStage interviewde de twee gretige ‘frogs’ die met een – euhm – vliegende start zijn begonnen aan een zonder twijfel spannend en uitdagend avontuur: Bart Fussel (links) en Naos Wilbrink.

“Waarom de naam aFrogLeap?”
Naos: “aFrogleap komt van ‘leapfrogging’. Dit laat zich het beste in het Engels omschrijven: ‘The term leapfrogging can be explained as high jumps & many folds in leaps or using shortcuts to achieve great heights & results in short term’. Dit is precies wat we onze klanten willen bieden. Met slimheid onze klant meteen voor aan de markt neerzetten.”

“Wat gaan jullie doen nu, en de komende maanden?”
Bart: “We zijn nu iets meer dan twee weken live met de eerste versie van onze website. We zijn al met een groot aantal bedrijven in gesprek om te kijken naar hun huidige digitale propositie, en hoe mobiel hier binnen past. Tevens zit het in de planning om de komende maand de eerste officiële aFrogleap campagne live te zetten. In onze visie zit ook een duidelijk beeld van innovatie, daarom gaan we elke 3 maanden zelfstandig een innovatieve campagne of product neerzetten. Dit kan heel erg breed zijn, van Augmented Reality applicaties (we ontwikkelen o.a. voor Layar) tot slimme Location Based services.”

“Jullie visie, wat gaat de richting voor mobile worden in 2010?”
Bart: “In 2010 zal mobiel internet uiteraard een prominentere rol innemen in de samenleving. De technologische vooruitgang zal alleen maar toenemen, de kritieke massa met mobiel internet wordt alleen maar groter. Contextual Mobile Marketing is key in 2010.  De ervaring van internet op mobiel, of dat nou via een applicatie of web is, zal steeds minder een kopie zijn van de ervaring op de reguliere website. Bedrijven gaan beseffen dat de context met mobiel immens belangrijk is. Waar is die persoon, maar ook wanneer, met wie, met welke activiteit, en wat heeft die persoon in het verleden gedaan in een vergelijkbare context? Hierdoor creëer je als bedrijf een fantastische toegevoegde waarde voor de gebruiker.”smart

“Favoriete smartphone van jullie?”
Naos&Bart: “
We zijn al erg lang onder de indruk van het gebruikersgemak van de iPhone en het bijbehorende OS. De nieuwe 3GS is daarnaast ook nog erg snel, en bezit alle broodnodige functionaliteiten, waarbij de volledige iPod in mijn telefoon nog steeds een uitstekend USP is als muziekliefhebber. Ook geloven we heel erg in Google Android als OS. Met de vele telefoons die in de loop van dit jaar gaan uitkomen met Android verwachten we dat we de nieuwe marktleider wel aan kunnen wijzen voor volgend jaar. Andere spelers zijn ook interessant maar hebben of een te grote achterstand (Palm, met de Pre) of teveel een niche focus op puur zakelijke klanten (RIM met de BlackBerry). “

“Favoriete app?”
Bart: “Tweetdeck om mee te twitteren. Apple Remote om thuis mijn muziek mee te besturen en op feestjes te DJ vanaf de bank. Ik mis nog de briljante applicatie die Location Based Services of Augmented Reality echt naar een next level kan brengen. Ik hoop dat aFrogLeap hier aan kan bijdragen.”

“Welk Nederlands bedrijf heeft mobile al echt goed begrepen?”
Naos
: “Geen enkel Nederlands bedrijf kan echt zeggen dat ze het begrepen hebben, zo vinden wij. Op het mobiele kanaal moet je RELEVANT zijn voor de gebruiker. Wat jij als bedrijf aanbiedt moet in de eerste plaats het leven van “jouw” consument verbeteren of gemakkelijker maken. Pas in de tweede plaats kijk je naar “what’s in it for me (the company)”. Daarbij kan aFrogleap helpen. Wij zien de kruispunten waarbij beide doelen direct worden gehaald en daarom aFrogleap zijn.”

“Hoeveel minuten kan jij zonder je mobiele telefoon?”
Naos: “Ik vind het raar om te zien hoe sommige mensen naar hun telefoon sprinten als hun ‘kindje’ ook maar het minste of geringste geluid maakt. De mobiel heeft zoveel kanalen in zich dat als het realtime niet lukt mensen je a-synchroon de boodschap kunnen overbrengen. Ik vind het heerlijk om ‘m niet te gebruiken als ik een week in de bergen zit. Het is een instrument om ons leven makkelijker te maken, laat je leven niet een instrument worden van de mobiel.”

thinking“Wat maakt aFL nu zo bijzonder?”
Bart: “Wij kijken verder dan het bouwen van een leuke applicatie. We kijken naar de context van de eindgebruiker, en nemen daarnaast ook zo vroeg mogelijk in het prototyping proces de mening van die eindgebruiker mee. We willen dat de mobiele activiteiten van onze klanten de maximale toegevoegde waarde bied en ook goed past in het totale digitale plaatje.”

“Dank voor het leuke interview jongens! En RapidStage wenst aFrogLeap een toekomst gevuld met vele ‘smart leaps’!

Door Marco Ophof

No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: